zondag 28 oktober 2012

Nieuw Kerst/winter patroonblad



Een nieuwe kerst/winter patroonblad met meerdere mogelijkheden. Het is een krans voor op tafel met 4 lantaarntjes om een waxinelichtje op batterij in te doen. Deze krans kun je ook gebruiken als advent krans. In de winter kun je de hulst blaadjes vervangen door b.v. sneeuwballen dan heb je weer een hele andere krans. Zo kun je er langer van genieten. De basis van de krans is wit versierd met een zilver/grijs satijnen lint. Op de krans zitten 4 popjes, 2 jongens en 2 meisjes.

De krans van bovenaf gezien. De lantaarns zijn bovenop versierd met een sneeuwvlok en de hoedjes van de popjes zijn versierd met kraaltjes en een paillet. Bij mij staat de krans op de tafel en van bovenaf heb je dan ook een mooi uitzicht J


De jongens hebben een kaarsen dover in hun handen. Op hun hoofd een hoge hoed een mooie nette broek met colbert in grijs gemĂȘleerd vilt met wit en een vleugje donkerrood. 


De meisjes hebben een organza rokje met een wit vilten rok die versierd is met kleine borduur kraaltjes. Daar overheen een jasje ook versierd met kraaltjes en sneeuwvlok pailletten. Op haar hoofd een hoedje versierd met borduurkraaltjes en een hulstbes met parel.



Nog even een foto van de rug van de popjes. Doordat de krans op tafel staat en je tegen de achterkant van de andere popjes aankijkt hebben de popjes wat meer detail gekregen op hun rug.



De lantaarns zijn aan de voorkant open zodat je de lampjes er makkelijk kan uithalen om ze aan en uit te zetten. De kap van de lantaarn is aan de onderrand versierd met kraaltjes en bovenop met een sneeuwvlok van vilt, een hulstbes en een parel. Het bakje van het lichtje is versierd met kraaltjes en sneeuwvlok pailletten. Onder de lantaarn zitten hulstblaadjes met wat besjes, sier krullen en 2 strikken. 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant, ze zijn vastgezet met een parel knopspeld.



Detail foto's van de hoofdjes van de popjes.



Vind je de popjes en de lantaarns leuk maar heb je geen plaats voor de krans voor op tafel? Of heb je geen tijd om alle popjes en lantaarns te maken? Geen probleem, je kunt de popjes met een lantaarn ook op takken zetten die je kunt ophangen met een lint aan de muur of deur. Op de foto zie je een voorbeeld hoe het zou kunnen maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden J




Je kunt het patroonblad “Kerst/winter krans” bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. Het patroonblad is € 5,95 per stuk excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina


34 opmerkingen:

angelina zei

Wat weer een geweldig patroonblad! Hoe bedenk je het steeds weer! Super!

Liefs Angelina

Alle mooie dingen zei

ik wou dat ik een beetje van jou heb... wat kan jij mooi werken en wat ziet dit er weer schitterend uit.... echt het is elke keer weer een feest..
dank je wel
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.nl/

Unknown zei

Wat geweldig.
Al die kraaltjes zo mooi.
Knap bedavht weer.
Ik vind de krans erg mooi maar de hanger vind ik helemaal geweldig.
Petje af weer.
Groetjes en een fijne avond Brigitte

rianne atelier Koekendiefie zei

Toen ik naar je blogje kwam kijken, was het eerste wat ik zei oooohhhhh wat mooi. Wat een sfeertje zeg. Prachtig.
Liefs Rianne

huisvolkleur zei

Helemaal super!

Marianne zei

SĂșpermooi !!

Michelle zei

Ze zijn weer super mooi geworden!

Marina zei

The wreath is beautiful! The dolls are so great - so much details!

Esther zei

WAAAUUUW prachtig gemaakt, Groetjes Esther.

biankie zei

jee wat een superleuke blog heb jij, ik ben je gelijk gaan volgen, misschien vind je het ook leuk om mij te volgen, mijn blog heet my lovely pink home.

groetjes

Bianca

vrouw Hommel zei

Weer prachtig bedacht , gemaakt en laten zien, werkelijk plaatjes!

Margreet's vilt en meer zei

Prachtig, wat een inspiratie!

lief handwerk zei

Wat geweldig weer. Zo mooi om al je foto's te bekijken. Er valt ook zoveel te zien. Mijn complimenten.
Groetjes, Ieke

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Wat mooi zeg!!!Gewoon super.

Jeanine zei

Wauw!! Wat geweldig!! Dit is winter in topvorm!! Te gek!! Groetjes, jeanine

susie zei

P-R-A-C-H-T-I-G !!!!!!!!

Kom Achterom zei

Wat zijn ze leuk!!! mooi gedaan weer zeg!
fijne dag
Yolanda

Gonny zei

Geweldig.
Echt heel erg mooi.

Groetjes, Gonny

Caroline zei

Je blijft ons verbazen met je steeds weer byzonder mooie creaties! Wauw, wat is deze krans weer mooi ;-)

groetjesssss

Hilda zei

Oooooooooooooooooooo Corina, wat een gave ontwerp heb je weer uitgebracht.Ooooooo ik ben helemaal verliefd op die lantaarntjes zo boven waxinelichtjes, gaaf!!!!!!!!
Ik zag hem gisteravond ( op ipad) voorbij komen. Hussie gelijk laten zien en die zei: Ooooo die past mooi bij die van vorig jaar!!!!!
Ja ja ja ooooo leuk leuk!!!!!!!
Dusssssssssssss ik denk dat je mailtje in je mailbox van mij krijgt.
Doe je er deze keer ook tijd bij??????

Groetjes hilda

Welsh en Co zei

Ik had hem natuurlijk al even mogen bewonderen, maar nu ik hem weer zie kan ik niet wachten om hem te gaan maken!
Hij is zo ontzettend lief en sfeervol.
Was het maar vast weer kerst...

groetjes Els

Riet zei

ohhh wowwww Corina,wat is dit SCHITTERENDDDDDDDD.
Ben er weg van.
Wat moet dit een werk geweest zijn zeg.


Liefs Riet.

J@nnie zei

Wat een prachtig ontwerp weer!

groetjes Jannie

Jola zei

Cudowny wianek, ƛwietny pomysƂ, perfekcyjne wykonanie. Serdecznie pozdrawiam. Jola

Anoniem zei

Die hanger is ook mooi zeg :) je site ziet er weer stralend uit ;)
Bientje

Tineke Machiela zei

wat prachtig is dit ...

Het Wolbeest zei

Prachtig! Een echt winters tafereel! Grtjs, Alexandra

Anoniem zei

Dochterlief.
Het is schitterend!!!prachtig gemaakt alles erg mooi snoezige kleding.
liefs je moeder.

Jeanine zei

Wat heb je dit weer mooi, heel fijn en met liefde gemaakt.

Groetjes,
Jeanine

Maria zei

Je bent een geweldige ontwerpster! Herkenbaar ook: het is jouw eigen stijl! Creatieve groet, Maria

Jenny zei

prachtige krans.
Karina en ik zijn van de week begonnen.
Hopelijk is deze sneller klaar dan mijn pietenkrans.

Groetjes Jenny

ΔΕΛΩΙΝΑΚΙ zei

hallo , i find your blog just now from there http://eimaipaidi.blogspot.com/2012/11/miniatura.html
i love miniatures
i want to member on your blog, can i?
if you want follow me on my blog and i would be happy to talk through our posts.

Cozz zei

Wow wat ontzettend knap gemaakt en verzonnen ook. Vind ze schitterend. Groetjes

Anoniem zei

Gera
ooo wat mooi, allemaal.
Leuke ideeen voor een zussendag.
super
Op tijd gevonden voor dit jaar, bedankt