dinsdag 9 februari 2010

Sneeuwklok feetje!



Hebben jullie ze al gezien in de tuin, de sneeuwklokjes?

Wij hebben ze wel in de tuin staan maar ze zijn in geen velden of wegen te zien.
Ik vind het zulke mooie lieflijke bloementjes, echt de eerst lentebode van het voorjaar.
Ik heb daarom maar een Sneeuwklok feetje gemaakt, in de hoop dat ik ook snel wat sneeuwklokjes in de tuin kan spotten, je weet tenslotte maar nooit….;-)!
Dit schattige Sneeuwklok Feetje is een eigen verzinsel, haar rok is van witte zijde met daaroverheen lentegroene voile die aan de voorkant openvalt, de zijkantjes zijn met kleine kraaltjes versierd.
Daaroverheen een wit vilten rokje, ik heb als patroontje de bloemblaadjes van een sneeuwklokje gebruikt, dat vond ik wel grappig ;-)!


Een witte bloes en een lentegroen getailleerd hesje heeft ze aan en op haar rug vleugeltjes van angelwire en lentegroene organza, daaruit heb ik wigjes geknipt en de randjes met kraaltjes versierd.
Ze heeft mooie witte krullen met een diadeem van gedraaid wit en lentegroen vilt met een sneeuwklokje in haar haar.
Om haar armen heeft ze een stola met aan de punten een klein sneeuwklokje, ik had en stukje organza over en vond dat wel een leuk idee!
Het is nu niet zo te zien maar ze heeft ook een maillot van wit vilt aan met lentegroene waslaarsjes.


Ik heb haar met veel plezier gemaakt en van het een kwam het ander, ze heeft ook nog een toverstafje in haar hand gekregen, dat hoort zo bij feetjes aldus Allysa…. ;-)!
Het is ook zo leuk dat iedereen zich ermee gaat bemoeien hier in huis, de een zegt al snel ‘MOOI’ en de ander ‘nou ik weet niet….’, ik had toen alleen het skelet af met een rokje….!
Gaande weg kwamen ze elke keer even kijken hoe het ging met de voorderingen.
Nu het Sneeuwklok feetje af is zijn ze het gezamenlijk eens 'ze is mooi geworden', jullie snappen dat ik hoor ik graag van mijn kritische lievelingen ;-)!!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

33 opmerkingen:

Unknown zei

Wow wat is ze mooi zeg.
Vind het zo super knap dat je zelf dingen
kunt bedenken. En ze is zo mooi gemaakt. Met zoveel zorg en liefde.
Echt super.
Ik hoop dat ze de lente gaat brengen en dat alle sneeuwklokjes door haar betoverd worden.
Fijne Dinsdag.
Brigitte

Gerda Hartman zei

Een absoluut PLAATJE. Corina, wanneer kunnen we toch je eerste pakketjes kopen! Ik ben je eerste klant (lol). Ze is beeldig, dat is het juiste woord voor haar. En hoe herkenbaar dat iedereen er zich ermee bemoeit. Toevallig heb ik net zelf ook een stukje geschreven over de lentefee die misschien wel de lente wat kan bespoedigen.

Anoniem zei

Prachtig Corina,Je word steeds beter!!

Eigenlijk had ik het maillotje ook wel even willen zien!!Hihihi.

En dat iedereen er zich mee bemoeit,ja wat zouden we zijn zonder critici!! Dat houd ons scherp zullen we maar zeggen!!
Groetjes Thea

Anoniem zei

Hoi Corina, Ze is echt geweldig!!! Je hebt het ontwerpen helemaal in de vingers. In één van de vorige blogs heb ik het ook al gezegd. Er ligt een hele mooie toekomst voor je als ontwerpster. En dat meen ik oprecht.
Groetjes, Brigitta

rianne atelier Koekendiefie zei

Hallo Corina. Ze is in een woord geweldig!!! Erg leuke details. Het is wel geen valentijnpopje, maar ik ben er wel verliefd op. Ik ben helemaal met Brigitta eens.Groetjes Rianne.

Marutska zei

Ze is prachtig!!
Laat die sneeuwklokjes maar komen,met de winter heb ik het nu wel gehad!

Groetjes
Maria

Alexandra zei

wunderschön ist dein kleines schneeglöckchen geworden.
lg
sanny

paula zei

hoi Corina
Ze is helemaal mooi een plaatje .Knap dat je het zelf ontwerpt hoor!Het is allemaal zo ieni mieni ,geduld heb je dus .
Nu wachten op de sneeuwklokjes in je tuin .
groetjes Paula

Cosy and Cute zei

Wat een schatje. Zo mooi en puur met die kleurtjes!!!! En knap gemaakt hoor!
Je blijft me verrassen!
Groetjes,
Karin

Riet zei

Ohhh wowww Corina,wat heb je dat schitterend gemaakt,een echt pronkstuk zeg.
Ben jaloers op je,hoe jij dat allemaal doet.

Liefs Riet.

claudia zei

Wauww, je maakte al mooie popje maar nu ga je ze ook nog zelf ontwerpen. Helemaal geweldig vind ik dit sneeuwklokelfje. Zo prachtig en met mooie materialen gemaakt.
gr Claudia

Splashes of Pink and Mint zei

Wat een lief lentefeetje!!! Jeetje wat knap dat je dat zelf zo bedacht hebt, volgens mij kun je er wel een pakketje van uit gaan geven!

Anoniem zei

Geweldig zo mooi, je moet het maar verzinnen.
Kun je het patroontje niet uittekenen en verkopen aan liefhebbers, ze hebt mij als klant hoor ! Blij zo doorgaan ik ben iedere weer verrast wat je maakt. gr. Yvonne

Mascha zei

Een eigen ontwerp! Schitterend.
Groetjes Mascha

Ineke zei

Het is echt een moppie.Ben stiekem wel een beetje jaloers op degenen die zo-iets kunnen verzinnen.
Groetjes Ineke

Liane zei

Ik heb net op de club ook al even geroepen hoe prachtig ik dit popje vind, maar doe het hier ook nog maar even. Echt een plaatje, dit sneeuwklokfeetje !

Groetjes, Liane

rianne atelier Koekendiefie zei

Geeft niet hoor, maar als je het ook gaat doen zul je het wel leuk vinden. Ik had er niets achter gezocht.Jou krans zal veel mooier zijn met zo'n mooi popje. Daar krijg ik ook weer inspiratie van. groetjes.

Keet zei

wat fantasch mooi!! je moet patronen uit gaan geven joh!

Esther zei

Wat schattig en weer zo mooi in elkaar gezet, ik ben nu wel erg benieuwd naar haar maillotje en haar laarsjes die maak je altijd zo mooi, weer nieuwe inspiratie voor mij,dank je wel. groetjes Esther.

Barbara Oudejans zei

Tja, wat kan ik nu nog hieraan toevoegen? Ze is gewoon ... superlief! Groetjes, Barbara

Corina zei

Oh, wat is ze mooi! Zo zorgvuldig gemaakt ook, met zoveel details, heel heel mooi! In mijn tuin komen er al wel voorzichtig wat sneeuwklokjes tevoorschijn. Altijd weer bijzonder, die eerste bloemetjes die beloven dat het voorjaar echt komt!

Brechtje zei

Corina wat is ze lief. Ik ben wel blij dat ze een warm maillotje aan heeft. Het is anders zo koud voor haar.

Anoniem zei

Mocht je besluiten ontwerpster te worden, dan neem ik je heel graag op in mijn assortiment!
Ga zo door, wij genieten!

angelina zei

ik wacht op de patronen hoor!!! ze is zo mooi geworden!!!

liefs angelina

Jannie zei

In één woord: SCHITTEREND!!!!!

Groetjes Jannie

Anoniem zei

GOEDEMORGEN !!!

je was er al vroeg bij. Heb je werken keer op keer bewonderd en steeds stilletjes weer vertrokken, dom van mij.
Vind het zoo mooi allemaal, kunstig gewoon.
Het vilten om de krans heen , dat dat kan !!? Knap gedaan.

Heb goed gezocht, in mijn op het moment sneeuwloze tuin(tje), maar kan geen sneeuwklokje vinden.
Doe het nu met zielig plastic blommetjes.
Die van jou zijn véél levend(iger) !!

PRACHTIG !!...MM

Ingrid. zei

Ik las "feestje" ipv "feetje" maar het is een feestje om naar dit feetje te kijken ;-)
Groetjes van Ingrid.

Hilda zei

Zo de jú Corina.

Ik heb gekeken en gekeken en toen nog eens gekeken en alleen maar zitten aaaaa en ooooo-en.

Wat een beautie is ze geworden. Die is met liefde ontstaan en gemaakt........
Ga jij maar lekker verder met het maken van creaties met je eigen draai eraan...........
Dan heb jij mij helemaal happyde peppie.

Groetjes Hilda

Aritha Vermeulen zei

Heel erg mooi. En teer.
Leuke hobby hoor.

Marijke van Ooijen zei

Hay Corina,

Dit is zo schattig gemaakt..
Ik wordt er helemaal vrolijk van als ik naar haar gezichtje kijk..

Liefs,
Marijke

peggy zei

Corina, ik ben weer verliefd!!! Wat prachtig. Ze is echt super. Ik sluit me helemaal bij Gerda aan. Ik ben klant nr 2 ;-D.

Peggy

Anoniem zei

Corina, wat een superpopje zeg!! Wat heb je hier een boel creativiteit in kwijt gekund. Ik vind haar geweldig! Complimenten.
Zou zo zin krijgen om haar ook te maken.......
Liefs Carla.

Anoniem zei

Goedenmorgen
Wat een eindeloos schitterend sneeuwklokje
je kan zo ontwerpster worden.Als er een patroon is zou ik hem dolgraag overnemen.Prachtig ook die valantijnspopjes.
knap hoor
groetjes
Constance