maandag 22 november 2010

Egel hoeders!


Voor de egel hoeders is de winter aangebroken. Alle egels zijn naar hun winter verblijf gebracht. Het egel hoedstertje heeft de mooiste melodieën gefloten om de egels te lokken. De egelhoeder heeft ze voorzichtig in de goede richting van hun holletje geleid. Ze kunnen nu beginnen aan hun welverdiende winterslaap.



Hier is ze dan eindelijk…het egelhoedstertje, intussen heeft ze verkering gekregen met een knappe egelhoeder en samen wilde ze vereeuwigd worden op het patroonblad. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen ;-)!


Het egelhoedstertje heb ik vorig jaar gemaakt toen ik nog geen patroonbladen zelf maakte. Ik kreeg veel vragen over haar, of ik daar nou geen patroonblad van kon maken. Natuurlijk had ik de patroontjes niet bewaard en heb haar opnieuw gemaakt, groter maar voor de rest bijna hetzelfde. Van het een kwam het ander en een jongetje erbij leek me ook wel leuk. Aldus geschiede, ze zijn klaar en erg blij met elkaar ;-)!


Het egelhoedstertje heeft een crème kleurige rok aan en een jas van egel mohair. Vilten schoentjes met daarop een toefje egel mohair. In haar haar heeft ze ook een toefje met egel mohair. In haar handen heeft ze een egelfluit, de beschrijving voor het maken van de egel fluit staat op het patroonblad.


De egel hoeder heeft een jas en baret van egel mohair en is voor de rest van wolvilt gemaakt. In zijn broekzakken heeft hij een egel fluit zitten. In zijn hand een hoeder staf.



Ik heb er een winterpatroon van gemaakt maar je kan de egel hoeders ook voor de herfst gebruiken met egeltjes erbij, b.v die van atelier Septemberspring van het patroonblad “Zoeken naar een slaapplaats”


Je kunt het patroonblad bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. Het patroonblad is € 4.95 excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Groetjes,
Corina



29 opmerkingen:

vilterietje zei

corina, wat geniet ik elke keer van je mooie creaties en de prachtige verhaaltjes die je erbij schrijft! lieve groet en tot....riet:)

Esther zei

Ooo Corina wat een Super lief stel en weer op een patroonblad, Geweldig. Fijne Week Groetjes Esther.

susie zei

Zwijmel, zwijmel Corina !!
WAT HEB JE DIT WEER MOOI GEMAAKT !!!!!!!!!!!!!
Hoe knap is het telkens weer !
Dit is genieten hoor !!
Het is iedere keer af.

nog een prettige dag , Susie

Margreet's vilt en meer zei

Hoog knuffelgehalte hebben deze hoeders ;-).
Groetjes Margreet

Unknown zei

Wat een schatjes weer.
Ook weer zo mooi gemaakt.
Groetjes en een fijne week.
Brigitte

Liane zei

O, super weer zeg ! Echte Corina popjes ! Ik ga eerst maar eens beginnen aan de kerstengeltjes, maar deze komen ook op mijn verlanglijstje....;)

Groetjes, Liane

Mascha zei

Ze zijn super. Zo lief.
Groetjes Mascha

paula zei

ze zien er weeeeeeer zo ontzettend leif en mooi uit ,fijne week .
groetjes Paula

Riet zei

Wowwww Corina,Wat is dit weer een schitterend stel.
Je word daar echt gelijk verliefd op.
Mooi die kleertjes en de details.
En dan je verhaal,ik gaat er helemaal in mee.
Complimenten weer.

Liefs Riet.

Gerda Hartman zei

En dat zie ik nu pas! Ben zo druk met mijn eigen winkeltje met bestellingen, dat ik het nog niet eens gezien had. Super leuk weer. Mijn bestelling komt eraan.

Corina zei

Oh, ook al weer zo leuk samen!!

Zwergenwelt zei

unglaublich süß, deine Igelfiguren - ich mag sie!! Sie sehen soooo lieb aus!!
Herzliche Grüße, cornelia

Angela zei

Erg goed gelukt!!! erg mooi!!! Ik ben er weer helemaal weg van..
Liefs Angela

vrouw Hommel zei

Ik zie ze helemaal lopen in een bos met z'n tweetjes. Prachig weer verzonnen en uitgevoerd.
groet

Bonjade zei

Prachtig stel......
Wat mooi gemaakt!!! Echt.
Had ik dit talent maar ;(
Fijne week
Liefs

H.T. zei

Hi,Corina:-)
I have just discovered Your blog and I can admit-I am really impressed:-)
I saw it and watched,watched,watched...Could not read anything though,because I cannot read the Dutch language at all,despite having been to Holland several times in my life.
Your Blog and Your Creations are these, what I am interested in,as making dolls it is also my passion.
I believe,from now on,I will be visiting You more often and of course,I hope,You will pay a visit to my blog too.Please,feel invited.
-Best Regards-HalinaDK-

Barbara Oudejans zei

Mooi, hoor, echt leuk bedacht! Lieve groetjes, Barbara

-::Maris::- zei

Wat een leuk stelletje!!!!

Groetjes Maris

Claudia zei

Alweer zo'n lief stelletje bij elkaar. Heel origineel er erg mooi gemaakt.
gr Claudia

Carla zei

Heel erg mooi gemaakt Corina, dit harige stelletje!! Het is echt mijn kleurencombi ;-))
Groetjes Carla.

Jeanine zei

Wouw!! Wat een prachtig duo! Echt alweer een mooie creatie van jou hand! om jaloers op te zijn!

Liefs, Jeanine.

Anoniem zei

Leuk bedacht Corina,

Ze zijn ook weer helemaal af!!Alles klopt en past zoooo perfect bij elkaar.

Je hebt er duidelijk plezier in om het te maken.
Ik vind het knap dat je er telkens weer een patroonblad van maakt!Mooi hoor!

Mijn complimenten!
Ik hoop dat je er veel verkoopt!

Fijne dinsdag, lieve groetjes van Thea

Annette zei

wow wat prachtig!!!

Moeder zei

Dochterlief wat zijn ze prachtig!!een leuk stel
bij elkaar echt schattig om te zien.
leuke kleding erg mooi gemaakt.

Hartelijke groeten liefs je moeder.

peggy zei

ik ben verliefd!!Heel mooi ( en eindelijk ;-p)

groetjes Peggy

Unknown zei

Mooi patroon heb je weer gemaakt !
Groet Thea

Gera zei

HOi Corina,
Een prachtig stekelig stel!! Met opnieuw hele bijzondere details!
Waar ik vooral weg van ben qua detail?? van het zakje op de broek van de jongen waar de fluit in kan :-).

liefs, Gera

rianne atelier Koekendiefie zei

Hallo Corina, WAt is dit ook weer een verschikkelijk mooi stelletje zo bij elkaar. Erg leuke kleurencombinatie. Gewoon erg MOOI!!
Lieve groetjes Rianne.

Whimcees zei

Hello!

This pair is absolutely wonderful! I love them! You are so talented!

Wishing you a good weekend!

Hugs,

Barbara Diane