donderdag 23 augustus 2012

Nieuwe herfst patroonbladen!



Twee nieuwe herfst patronen dit keer. Ik heb ze met heel veel plezier gemaakt, ik hoop dat jullie er net zo van gaan genieten als ik!

We gaan beginnen met “de Pompoen elfjes”.

De pompoenelfjes zijn bijna altijd te vinden op het pompoenveld, ze spelen daar de hele nacht totdat de zon opkomt. Het leukste vinden ze het zoeken van allemaal kleine diertjes.


Vanavond hebben ze geluk, het kleine elfje heeft een mooie groene hagedis gevonden. Hij bekijkt hem voorzichtig van een afstandje, al snel durft hij wat dichter bij te komen en schrikt zich een hoedje als de hagedis gaat lopen. 


Als de hagedis weer stil zit dansen de elfjes van pret om hun mooie vondst heen!



Het grootste meisjes pompoen elfje heeft een rokje van oranje/rode oraganza aan met een pompoenvilt jasje en een mosgroene hoed. Versierd met kraaltjes en gouden vleugeltjes.
Het jongetje heeft een mosgroene broek met een pompoen jasje en dezelfde mosgroene hoed. Om zijn middel draagt hij een stoere riem.



Het kleinste elfje heeft ook een oranje/rode organza rok aan met een hesje van pompoenvilt. Gouden vleugeltjes en leuke knotjes in haar haar.



De pompoenen zijn drooggevilt, je kan ze natuurlijk ook natvilten, net wat jezelf leuk vind. Op de grote pompoen ligt een hagedis nog even te genieten van de warmte van de zon. De hagedis staat natuurlijk ook op het patroonblad!

Het tweede patroonblad is een krans "De Sprookjesbos krans"


Diep in het donkere sprookjesbos zitten twee herfst feetjes rustig te genieten van alles wat de herfst te bieden heeft. Al snel komen de eekhoorntjes tevoorschijn, ze komen kijken of de feetjes wat lekkere nootjes hebben meegenomen. Op de achtergrond geniet de boom van dit lieve tafereeltje, hij lacht ze vriendelijk toe en zwaait met zijn mooie gekleurde herfst takken.



Het grootste feetje zit op de onderkant van de gewikkelde krans, naast haar zitten twee kleine eekhoorntjes. Het elfje heeft een oranje/rood oraganza rokje aan en hesje met geborduurde herfstblaadjes. Op haar rug gouden vleugeltjes en een hersftblaadjes hoedje op haar hoofd.



Het kleine feetje zit op een geprikte boomstronk. Ze heeft ook een oranje/rood organza rokje aan met een hesje met herfstblaadjes. In haar hand houd ze haar tover stafje stevig vast. Aan de onderkant van de stronk groeien kleine paddenstoeltjes. Aan de andere kant van de boomstronk groeit een varen.



Nog even een close up van de feetjes.


Nog een keertje vanaf de zijkant.



De vriendelijk kijkende boom is op de krans geprikt, de takken zijn gewikkeld en de herfstblaadjes allemaal geborduurd. Aan de onderkant van de stam groeien paddenstoelen en een varen.

Je kunt de patroonbladen “Pompoen elfjes” en de "Sprookjesbos krans" bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. De pompoenelfjes zijn € 4,95 per stuk en de Sprookjesboom krans €5,95 excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina

36 opmerkingen:

Claudia zei

Liebe Corina,
die Kürbisse und die Kürbiskinder sind wunderschön! Und der Kranz sieht auch total toll aus!
Ich wünsch Dir einen wunderschönen Tag !
♥ Allerliebste Grüße Claudia ♥

Crejanne zei

Wat zien de patronen er weer gezellig uit, ik hoop ze volgende week bij Sari te bewonderen.
Groetjes Marjanne

Betinka :) zei

Wszystko cudowne!

Anoniem zei

Ik ben er echt stil van zo mooi
Tini

Tasarıbell zei

perfect!!

vrouw Hommel zei

Heel mooi weer bedacht. Ik krijg gelijk zin in de herfst.
groet

Esther zei

Waauuww Corina wat een werk en wat zijn ze PRACHTIG, groetjes Esther.

Linda zei

Wat is het weer mooi!!
Groetjes,
Linda

brigitta seinen zei

OOh Corina wat is dit geweldig. Ik vind vooral de krans helemaal super. Groetjes, Brigitta

Het Wolbeest zei

Prachtig die sprookjesboomkrans!

Corina zei

Super mooi al weer Corina!

susie zei

Hé Corina ,
na een jaartje afwezigheid, ben ik op toer en zoals ik dacht, krijg ik hier weer wat moois te zien. Oooohhhh Corina !!
Ik ga nu eerst weer mijn mond dichtdoen ;)
PRACHTIG !!! En zoals steeds weer heel verzorgd. Wat een werk !!
Ik ga stoppen nu want ik val telkens in herhaling en ga verder kijken naar al dat fraais.

Groetjes ..

Anoniem zei

In 1 woord geweldig!!!!
gr. Nel

angelina zei

!!!!!!!WAUW!!!!!!!

Mascha zei

Wauw, dit is echt prachtig!

Caroline zei

ohhhh, wat is dit weer schitterend mooi. Ook zo prachtig uitgewerkt. Super.

groetjessss

Unknown zei

Super geweldig prachtig en mooi.
Vooral de krans vind ik zo mooi.
Echt heel mooi en knap gedaan.
Groetjes Brigitte

Gonny zei

Wat knap gedaan weer.
Vooral de pompoenelfjes zijn erg leuk.

Atelier het Uilenhuis zei

Wat heb je weer leuke patronen gemaakt! Die boom is ook prachtig, en alle details... Super!

Michelle zei

Geweldig mooi heb je ze weer gemaakt, die krans vind ik vooral erg mooi!

Caroline zei

Weer terug van vakantie en dan weer alle nieuwe ontwerpen bekijken. Ze zijn echt schitterend. De krans is echt mijn favoriet. Erg mooi met die boom en alle kleine details.
Groet, Caroline Leurs

Barbara Oudejans zei

Prachtig, Corina, je hebt jezelf echt overtroffen met de krans, vind ik! De boom vind ik echt geweldig, en die kleine eekhoorntjes! Lieve groetjes, Barbara

zonnekindpop zei

Oh wat mooi!!!!!!!!!!!

Jola zei

Piękne są Twoje lalki i ich otoczenie. Wspaniały pomysł, perfekcyjne wykonanie, cudowne kolory i scenki. Gratuluję talentu. Serdecznie pozdrawiam. Jola

Gera zei

Hoi Corina,

Sprookjesbos krans is bij mij favoriet. Prachtige boom! En die kleine eekhoorntjes...!

liefs, Gera

Jeanine zei

Heel mooi weer. Je zou zo wensen dat het al herfst is.

Groetjes,
Jeanine

pien zei

wat een droom van een krans! echt een sprookje om naar te kijken.
Wat een leuke detaills SUPER!

huisvolkleur zei

Super ontwerpen! De boom is mijn favoriet...

Poppenina zei

PRACHTIG! ik krijg haast zin in de herfts.

groetjes,
Corina/Poppenina

Lilycreative zei

Hola. hoy viajando por el mundo blogeril, he encontrado tu blog, es una maravilla , es como ver reflejados los cuentos de hadas y de fantasía en algo concreto, te arranca una sonris, es bellísimo,...gracias por compartir sus creaciones, y muchas bendiciones a sus manos por crear tal maravilla.

graziella pattaro zei

Ciao Corinne è tutto meravigliosamente stupendo

Anoniem zei

beeldschoon! Ook ik ben weg van de krans.
Groetjes, Iris

Teresita zei

una belleza!

Djuna zei

Hoi,
Je maakt waanzinnig mooie dingen!
Ik ben ook bezig met een sint-krans en ben echt verliefd geworden op de boom met blaadjes van je herfstkrans. Is deze ergens te bestellen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Djuna

Corina zei

Hallo Djuna je kunt een mail sturen naar Viltcreatiescorina@gmail.com en daar kun je hem bestellen.
Groetjes,Corina

Anoniem zei

Hallo corina.

Wat geweldig,wat mooi en wat knap van je.
Er valt nog zoveel over te zeggen maar dat is ook weer zo overdreven maar het geeft mij heel veel inspitatie en dus heel veel plezier.
Dank je wel.